Alfa Romeo 4C Spider / 700mil

SÅLD

FORDONSDATA


Fordonsår2016
TypCab
Miltal700
DrivmedelBensin
FärgSvart
VäxellådaAutomat

INTRESSEANMÄLAN


visa mer info

UTRUSTNING


  • 12V-UTTAG
  • ABS-bromsar
  • AC
  • Airbag förare
  • Airbag passagerare fram
  • Antisladd
  • AUX-ingång
  • Backstartshjälp
  • Bi-xenonstrålkastare
  • Broms-assistans
  • CD-Stereo
  • Centrallås (fjärrstyrt)
  • Elhissar (fram)
  • Eluppvärmda sidospeglar
  • Euro 6
  • Farthållare
  • Färddator
  • Mattor (textil)
  • Multifunktionsratt
  • Sidoairbags
  • Sportratt
  • Sportstolar
  • Startspärr
  • Stöldlarm
  • Svensksåld
  • USB-uttag
  • Yttertemperaturmätare
  • Apple CarPlay
  • Android Auto
  • Digitalt mätarhus
  • Växelpaddlar
  • Parkeringssensorer (bak)
  • Klädsel (tyg)
  • LED Strålkastare
  • Ställbart Nitron chassi
  • RaceChip optimerad
  • Vad behöver en sportbil...egentligen? Är det 700hk och adaptiv aero? VI menar att så inte är fallet. Om man skulle koka ner körglädje och reducera det till sin absolut renaste form så brukar man hamna på bilar som Lotus Elise. Ett verktyg för att karva genom landsvägar och konbanor. Men en sportbil behöver mer. Den behöver även tilltala hjärtat. Dra in dig med mekanisk skönhet och elegans. Ett område som italienarna tenderar till att vara duktiga på. Tänk bara om den perfekta bilen fanns...en Lotus från Italien
    
    Välkommen till Alfa Romeo 4C Spider. 
    
    Fotavtrycket tycks vid första anblick vara nästan fyrkantigt. Lika bred som den är lång. Liten,delikat och skulpterad ur kolfiber. En ren tolkning av form som följer funktion. Den solid svarta karossen ligger som dräpt över sina lika svarta 18/19" fälgar som i sin tur gömmer röda bromsok. Karossen ligger lågt tack vare sitt special byggda chassi baserat runt en uppsättning Nitron coilovers. Exteriören får sin enda kontrast i rutramen som är lämnad bar i sitt grundmaterial,kolfiber. Helhetn är vacker. Fri från onödiga detaljer men samtidigt formad med passion. 
    
    Öppna dörren och du möts av en tröskellåda i rå kolfiber som lämnar plats till en avskalad interiör. Framför föraren,en helt digital förarmiljö bakom en ratt som ger föraren en rå körupplevelse tack vare avsaknaden av servostyrning. Inte för att det skulle behövas med 4C's låga vikt. Mittkonsolen,om man kan kalla den det tas upp av en Alpine stereo med anslutningsmöjlighet till Apple Carplay samt Android Auto. Mellan stolarna väljs körläge och växel. Allt klätt in i kolfiber monocoquen. Bakom coupen återfinns motorn som här är optimerad för ytterligare prestanda. Bas siffrorna är 240hk och 300nm. På pappret lite men tack vare den sparsamma vikten så är det mer än nog.
    
    4C Spider är allt man kan önska från en sportbil. I alla fall om man fokuserar på körupplevelsen. Vill man ha Lane Assist och Autopilot finns det bättre bilar. Men vill du bli ett med fordonet och skära igenom kurvorna med en precision som få bilar kan matcha. Då är svaret 4C. Svensksåld och kvarstår hos sin första brukare och med samtliga orginaldelar kvar.