Porsche Cayenne Turbo GT E-Hybrid Coupé / Pass. Display
2 549 500 kr

FORDONSDATA


Fordonsår2024
TypSUV
Miltal200
DrivmedelHybrid el/bensin
FärgSvart
VäxellådaAutomat
mindre info

MÅNADSKOSTNAD

64 811 kr
Bilens pris Kontantinsats Restvärde Antal månader

Resultat

Lånebelopp: 2 039 600 kr
Kontantinsats: 509 900 kr (20%)
Ränta: 8,95
Restvärde: 1 274 750 kr
Effektiv ränta
Uppl. avgift 695 kr
Adm. avgift 55 kr
Räkna själv

INTRESSEANMÄLAN


visa mer info

UTRUSTNING


  • PDLS+
  • Präglade Porsche-vapen i nackstöd
  • Soft Close
  • InnoDrive
  • Passenger Display
  • PCCB
  • 12V-UTTAG
  • ABS-bromsar
  • ACC
  • ACC 2 klimatzoner
  • Airbag förare
  • Airbag passagerare fram
  • Android Auto
  • Antisladd
  • Apple CarPlay
  • Autobroms
  • AUX-ingång
  • Avstängningsbar airbag passagerare
  • Backkamera
  • Backstartshjälp
  • Bagagerumsmatta
  • Barnlås
  • Bluetooth (handsfree)
  • Broms-assistans
  • Centrallås (fjärrstyrt)
  • Delbart baksäte
  • Digitalradio (DAB)
  • Dimljus fram
  • Döda vinkel-varning
  • Elhissar (fram och bak)
  • Elinfällbara sidospeglar
  • Elstol förare med minne
  • Elstol passagerare
  • Elstolar fram (med minne)
  • Eluppvärmda sidospeglar
  • Euro 6
  • Euro NCAP 5
  • Fartbegränsare
  • Farthållare (adaptiv)
  • Fällbara baksäten
  • Färddator
  • GPS (i instrumentbrädan)
  • Helljusassistans
  • ISOFIX-fästen bak
  • Keyless Nyckelfri Start
  • Kylt handskfack
  • Körfilsassistans
  • LED Strålkastare
  • Ljussensor
  • Läslampa
  • Multifunktionsratt
  • Parkeringsassistans
  • Parkeringssensorer (fram)
  • Plant lastutrymme
  • Rear Traffic Alert
  • Regnsensor
  • Servostyrning
  • Sidoairbags
  • Sidokrockgardiner
  • Sminkspegel
  • Sportstolar
  • Start-/stoppfunktion
  • Startspärr
  • Stöldlarm
  • Svensksåld
  • Sätesvärme (fram)
  • Touch-/Pekskärm
  • Trötthetsvarnare
  • USB-uttag
  • Vägfilsassistans
  • Yttertemperaturmätare
  • Rattvärme
  • Eljusterbar ratt
  • Elstol förare
  • Keyless
  • Head up-display
  • Växelpaddlar
  • Kollisionsvarning
  • Akustikrutor
  • Signallampa i sidospeglar
  • Trådlös telefonladdare
  • Digitalt mätarhus
  • Centrallås
  • Sportratt
  • Svankstöd
  • Fotgängardetektion
  • Tonade rutor
  • Lättmetallfälgar
  • Handbroms (elektronisk)
  • Mattor (textil)
  • Farthållare (köassist)
  • Kurvljus
  • Fyrhjulsdrift
  • 360° kamera
  • Klädsel (helskinn)
  • Röststyrning
  • Porsches fenomenala Cayenne är en av världens mest kompletta bilar men precis som alla Porsches modeller så finner tillverkaren ständigt nya vägar att förbättra och förfina och historiskt har Cayennen haft många banbrytande och revolutionerande modeller. Exempelvis första Turbon,bilen omvärlden inte riktigt var redo för eller förberedd på. Ett verkligt monster som transporterade hela familjen och hela semester packningen till alperna i maximal komfort och med en prestanda som saknade motstycke då och i viss mån fortfarande. Eller första generationen Cayenne GTS som perfekt tycktes fylla en nisch i marknaden och agera som det perfekta sportiga alternativet. Bland de moderna modellerna så är det primärt en bil som står ut från mängden. Turbo GT. En modell som Porsche lanserade i slutet av förra generationen som ett showcase för vad prestanda nivån i Cayenne ultimat kunde vara. Bilen satte ganska snabbt ett nytt rekord i sin klass på berömda Nürburgring och för oss som har fått uppleva bilen så är det svårt att tänka sig hur Porsche någonsin skulle kunna toppa den... But guess what... 640hk var det föregående modell lämnade ifrån sig. Man behöver faktiskt inte så mycket mer i en SUV. Men enligt Porsche så skulle det inte sitta fel med... NÄSTAN 100 TILL?! Denna ganska lågmälda helsvarta Cayenne lämnar i det närmaste 730 hästar ut till alla fyra hjulen med ett stöd från hybriddriften. Vilket gör den till Porsche mest effekt starka bil i produktion just nu. Det är svårt att beskriva hur 730hk känns i en bil och näst inpå omöjligt att beskriva hur det känns i en SUV. Men det är inte bara effekten som är imponerande här utan kanske mer chassi som imponerar. Det är klyschigt men Turbo GT känns verkligen som en 911 på styltor. Dynamisk,rolig och till och med lekfull. Tre ord som inte normalt beskriver en SUV. Detta exemplar är som sagt ganska så lågmält och nedtonat men med en ganska mörk och aggressiv personlighet. Exteriören är i helsvart med sin enda kontrast i PCCB bromsoken (som för övrigt är enorma). Allt annat är inlackerat svart. Baktill får man exteriörens ända tell-tell sign om vad som gömmer sig undertill. Sportavgassystemet i titan är centralt monterat och färgas över tid lite blåaktigt. Tak och ving-ändblad är kolfiber. Även detta en detalj som är unikt för Turbo GT och också något som känns ovanligt på en SUV. Insidan känns igen från Cayenne linjen i övrigt. Här är det ombonat med svart läderklädsel genomgående och 18-vägs sportstolar. Alla tänkbara bekvämligheter finns att tillgå här. Passenger display med ljud från BOSE är såklart detaljer som sticker ut. Men även förarhjälpmedel som Porsches InnoDrive och Heads-up display förhöjer upplevelsen. En enormt välutrustad och speciell bil. Sparsamt använd och givetvis kvar hos sin första brukare. Svensksåld.
    mindre info


    Öppettider